mandag 29. mars 2010

LIDELSE

Ukens Tema på MandagsTema er “Lidelse” Dette skriver Monica

Da er vi igang med påskeuken, og etter historien å dømme er det en tid i lidelsens navn. Derfor kommer innlegget litt utpå dagen her..... litt lidelse å vente ikke sant?!
Derfor blir denne ukes tema
LIDELSE
Nå er jo påsken, for de fleste oss, mer enn det kristne budskap - vi koser oss med påskeegg og nyter fridagene. Og påskeegget har jo ikke akkurat noe med lidelse å gjøre --- hvis da ikke egget blir tomt for tidlig :)
Fotballsesongen er jo igang igjen også - kanskje det er lidelse å spore der?!?! hehe :)
Finn frem dine bilder, og poste direkte innlegg her i Mr Linky slik du pleier :)
Da gjenstår det bare å ønske dere alle en riktig GOD PÅSKE :)
Klem
Monica

 

Montasje akvariet drøbak

Dette er mitt bidrag. I dag var vi i Drøbak på akvariet. Jentene våre syntes det var kjempespennende å se de forskjellige dyrene, spesielt de store fiskene. Det var virkelig en opplevelse for dem. Jeg må si jeg syns synd på dem, der de er fanget. Det er nesten en LIDELSE å se dem. Jeg liker godt å dykke, og det er en opplevelse av de skjeldne å se det rike utvalget under vann, hvor vakkert det er. Og se de samme dyrene fanget er ikke det samme.

For mer LIdelse se MandagsTema

mandagstema

8 kommentarer:

  1. Nei det hardu rett i. De har det nok ikke like bra..

    SvarSlett
  2. Nei enig! ingen "ville" dyr, fugl eller fisk burde være i fangenskap! Fine bilder! -Margit-

    SvarSlett
  3. Er enig med deg der. Men likevel er det litt fint at da spesielt barn kan få oppleve å se slike skapninger i levende live. Det er ikke alle som kan dykke. Derimot må alle slike steder som har dyr til fremsyn (for å kalle det noe så dumt)være seg bevist på sitt ansvar.

    Min mann var i militæret med en fyr fra en eller annen drabantby rett utenfor Oslo. Han hadde aldri sett en levende ku før og holdt på å gå helt av hengslende da de tok han med på kjøretur for å vise han en ekte bergensku!!! LOL!

    SvarSlett
  4. Egentlig er det synd på dyrene som sitter i fangenskap. Men de fleste får godt stell og blir passet godt på. Flotte bilder fra akvariet i Drøbak.
    God påske!

    SvarSlett
  5. Jeg giver dig ret - det er ikke sjovt for dyrene :)

    SvarSlett
  6. Enig! Jeg går av prinsipp ikke i dyrehager, men har akvariet her i Bergen har jeg besøkt med ujevne mellomrom og alltid med en ubehagelig følelse ovenfor sjødyrene som er fanget i små kar. Nå har de fått inn et hai-basseng som ungene har så lyst til å se, så jeg kommer til å gå.

    SvarSlett
  7. Your photos are beautiful!...Christine

    SvarSlett

Setter stor pris på en liten kommentar fra deg :) Alle kommentarer blir belønnet med et besøk i din blogg.